Bedrijfsprofiel

Als voorloper in de toepassing van duurzame innovaties en allround technisch dienstverlener lost Unica technologische vraagstukken op in de gebouwde omgeving. Unica is onder meer actief in installatietechniek, energie, ICT, industrie, internet of things (IoT) en smart buildings. Unica bedenkt en realiseert een veilige, gezonde en duurzame toekomst voor zijn klanten en volgende generaties. Eind 2023 bestaat Unica uit 45 bedrijven, georganiseerd in een netwerk van negen toonaangevende clusters met een eigen focusgebied of specialiteit. We werken intensief samen, zijn wendbaar, kunnen landelijk opereren maar zijn ook lokaal aanwezig. Met bijna 4.000 medewerkers behoort Unica tot de grootste technische dienstverleners van Nederland.

Unica is de handelsnaam van bedrijvengroep Unica Groep BV, een in Hoevelaken statutair gevestigde besloten vennootschap. Alle werkmaatschappijen die tot de groep behoren zijn hier terug te vinden. De werkmaatschappijen zijn gegroepeerd in negen bedrijvenclusters.

Unica levert diensten voor uiteenlopende klanten en branches. Elk segment heeft eigen kenmerken, wensen en behoeften, waar Unica op inspeelt door de dienstverlening daarop aan te passen. De meest voorkomende segmenten waarin we opereren zijn zorg, onderwijs, overheid, industrie & techniek, datacenters, zakelijke & financiële dienstverlening, vastgoed, retail & handel, transport & logistiek en sport, cultuur & hospitality.

Zie voor uitgebreide informatie over ons netwerk van bedrijven en onze oplossingen onze website: www.unica.nl.

Netwerk van bedrijven